TerugVolgende principe

Principe 3. Lokale kwaliteit


Verander op een specifieke plaats (lokaal) de eigenschappen van een object of systeem. Van uniform naar niet-uniform. Verander een externe factor zoals omgeving, pas de omstandigheden aan aan het functioneren van het product.

 Voorbeelden

  • Marketing per regio. McDonalds’s heeft een aangepast menu per land, in India zonder rund, in Indonesië met rijst, in Florida met een gerechten voor latino’s
  • Easy opening in een pak vruchtensap
  • Let op de persoonlijkheid van mensen, zorg dat dit matcht met de taken die ze uitvoeren
  • Distributiecentra vlakbij de klanten
  • Lokaal personeel aannemen om de lokale cultuur van klanten te leren kennen
  • Kiezen van specifieke marktsegmenten om op te richten
  • Het aanpassen van de strategie aan ieder marktsegment
  • Marketing van product aanpassen aan soort gebruik, zoals voor vakantie, voor dagelijks gebruik, voor zakelijk gebruik, gericht op seizoen
  • Extra voordelen of service bieden aan grootste klanten
  • Bij conflicten, het benadrukken van de onderdelen waarop overeenstemming is en waar onenigheid over is juist minder aandacht geven
  • Flexibele werktijden
  • ‘stille werkplekken’ in kantoortuinen
  • Aparte ruimtes voor kinderen in restaurants

Waarom Wetenschapshuis?

Wetenschappelijke onderbouwing voor uw producten, expert zijn in uw branche, kansen scheppen voor innovatie, besparen op tijd en kosten en beter zichtbaar zijn in Google wat u meer klanten oplevert.

Wetenschapshuis. Alles in huis. Voor een sterk verhaal.

Mail@wetenschapshuis.nl
Bel 06 1438 0001

KvK-nr. 61796905
btw-nr. NL151467468B01

Tags: wetenschappelijk artikel zoeken, wetenschappelijk onderzoek marketing, onderzoek, wetenschappelijke artikelen, content marketing, wetenschappelijke artikelen zoeken, wetenschappelijke artikelen google, wetenschappelijke artikelen, open access