TerugVolgende principe

Principe 1. Segmenteren, splitsen

 

Splits een object of systeem in losse delen. Maak een object of systeem makkelijker uit elkaar te halen. Maak heel veel gefragmenteerde onderdelen.

Voorbeelden

 

  • Vrachtwagen met losse  container op trailer
  • Meubilair dat je uit elkaar kunt halen
  • Lamellen ipv gordijn
  • Marktsegmentatie. Potentiële kopers in groepen verdelen op basis van gelijke behoeften
  • Autonome regionale verkooppunten
  • Advertenties in categorieën verdelen
  • Product verdelen in een vast en variabel onderdeel, zoals Gillette het scheermes voordelig verkoopt en dan de mesjes apart
  • Supermarkten die op de achterkant van de kassabon reclame maken voor producten van concurrenten waarvan jij net spullen van hebt gekocht. Zo de markt fragmenteren/segmenteren
  • SWOT-analyse, bedrijfsstrategie ontleden in kansen, bedreigingen,  sterktes en zwaktes
  • Franchising
  • Tijdelijk personeel inzetten op kortlopende projecten

Waarom Wetenschapshuis?

Wetenschappelijke onderbouwing voor uw producten, expert zijn in uw branche, kansen scheppen voor innovatie, besparen op tijd en kosten en beter zichtbaar zijn in Google wat u meer klanten oplevert.

Wetenschapshuis. Alles in huis. Voor een sterk verhaal.

Mail@wetenschapshuis.nl
Bel 06 1438 0001

KvK-nr. 61796905
btw-nr. NL151467468B01

Tags: wetenschappelijk artikel zoeken, wetenschappelijk onderzoek marketing, onderzoek, wetenschappelijke artikelen, content marketing, wetenschappelijke artikelen zoeken, wetenschappelijke artikelen google, wetenschappelijke artikelen, open access