Zoveel denkwerk verstopt in databases.

Missie? Deuren openen. Kennis verspreiden.Wetenschap in bedrijf brengen. Om zo wetenschappelijk werk optimaal te benutten.

Wetenschapshuis is opgericht om wetenschappelijk werk optimaal te benutten. Op universiteiten over de hele wereld geven medewerkers en studenten zoveel tijd en aandacht aan het schrijven van miljoenen proefschriften, scripties en andere wetenschappelijke onderzoeken. Het gaat over economie, psychologie, gezondheid en rechten. Over filosofie, marketing, scheikunde, management, onderwijs, taal, sociologie en technologie. Vele inspanningen en boeiende inzichten van vakspecialisten die, in zoveel verschillende landen, op zoek zijn naar antwoorden. De uitkomsten van deze werken zijn nuttig voor bedrijven en de maatschappij. Ze geven diepgaander inzicht in de markt en de doelgroep en scheppen kansen voor innovaties. Er is zoveel denkwerk verstopt in databases. Wetenschapshuis opent deuren, verspreidt kennis en brengt wetenschap in bedrijf. Zodat iedereen er wat aan heeft.

In 5 jaar tijd is het aantal Open Access Databases verdubbeld naar meer dan 2500.

Nog niet lang geleden waren de deuren van universiteiten bijna volledig gesloten. Onderzoeken waren alleen in te zien wanneer je verbonden was aan de universiteit of abonnementen betaalde aan uitgeverijen. Dit is aan het veranderen. Steeds meer onderzoeken zijn via Open Access-archieven te bekijken. Er is veel data. Heel veel data beschikbaar. Miljoenen onderzoeken onoverzichtelijk verspreid over duizenden databases en universiteiten. Met complexe regelgeving die per artikel verschilt. Auteursrecht, beschermde elementen, Creative Commons licenties, noem maar op. Wetenschapshuis maakt de match tussen wetenschap en bedrijfsleven mogelijk.

Over de oprichter

Wetenschapshuis is een initiatief van drs. M.L. (Mari) Tinnemans. Zij studeerde Taalwetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. De start lag elders, bij de opleiding Technische Bestuurskunde aan de Technische Universiteit in Delft. Het werkende leven? 10 jaar in communicatie (bekijk voorbeelden communicatieopdrachten) en sales bij multinational Cisco en verschillende software- en educatieve organisaties.

 

 

 

Ook goed om te weten..

Service

Ik denk mee. Luisteren en weer doorvragen. Zo goed mogelijk antwoord proberen te geven op uw vragen. En ik doe suggesties. Pas dingen aan. Schaaf bij. Net zo lang tot u helemaal tevreden bent.

Tijd

Tijd is tijd. De kunst is kunnen bijsturen en de klok voor zijn. Op de een of andere manier weet ik zelfs hoe lang de factor onvoorzien duurt. En ik kan snel, sneller en supersnel werken.

Blijdschap

Ik hou van mijn werk. Het maakt mij enthousiast, iedere dag weer. Enthousiasme drijft al het andere. Het is nu eenmaal leuk om goed en nuttig werk af te leveren.

Colofon

Teksten & illustraties Mari Tinnemans Fotografie Archivo FSP, Niklas Bildhauer, Mark Fosh, John Loo, David Martín, Matthew Petroff, Roger Schultz, Leon en Mari Tinnemans & Horia Varlan. Universiteitslogo’s afkomstig van Wikipedia en websites van universiteiten Vormgeving Elegant Themes & Mari Tinnemans
Creative Commons-LicentieDit werk valt onder een Creative Commons Naamsvermelding-GelijkDelen 4.0 Internationaal-licentie.

Waarom Wetenschapshuis?

Wetenschappelijke onderbouwing voor uw producten, expert zijn in uw branche, kansen scheppen voor innovatie, besparen op tijd en kosten en beter zichtbaar zijn in Google wat u meer klanten oplevert.

Wetenschapshuis. Alles in huis. Voor een sterk verhaal.

Mail@wetenschapshuis.nl
Bel 06 1438 0001

KvK-nr. 61796905
btw-nr. NL151467468B01

Tags: wetenschappelijk artikel zoeken, wetenschappelijk onderzoek marketing, onderzoek, wetenschappelijke artikelen, content marketing, wetenschappelijke artikelen zoeken, wetenschappelijke artikelen google, wetenschappelijke artikelen, open access