Wat je doet als het maar niet lukt om veel ratings, likes of reviews te verzamelen

oplossing als het niet lukt om meer likes, reviews en ratings te krijgenZoveel mogelijk likes krijgen op je posts. Dat willen we. Dat willen bedrijven. Zoveel mogelijk ratings van klanten verzamelen. En hoe meer sterren hoe beter. Dat doet het goed online. Want mensen zijn toch kuddedieren. Als iedereen zegt dat het goed is, dan zal dat ook wel zo zijn. Maar wat als de grote aantallen reviews, waarderingen, sterren, likes en ratings uitblijven? Hoe kun je dan online je producten en bedrijf aanprijzen?

Als het met kwantiteit niet lukt, ga dan voor kwaliteit. Uit onderzoek van de universiteit van Californië blijkt dat als er maar weinig reviews van anderen zijn, mensen dan vooral waarde hechten aan experts. In het wetenschappelijk tijdschrift Elsevier leggen de onderzoekers uit dat ze onder 1200 respondenten hebben getest hoe belangrijk de bron, het aantal waarderingen en de kwaliteit van de waardering zijn. Als er veel ratings zijn, dan zorgt dit voor meer vertrouwen in het product. Maar als dit niet zo is, dan weegt de mening van een objectieve expert en de kwaliteit van de bron zwaar mee bij hun beslissing.
Goed om te weten dat er een alternatief is als het met de grote aantallen reacties op je berichten niet wil lukken. Met expertise, waardevolle content of objectieve uitleg kom je ook een heel eind!

Bron:
Flanagin, A.J., Metzger, M.J. (2013). Trusting expert- versus user-generated ratings online: The role of information volume, valence, and consumer characteristics. Elsevier Computers in Human Behavior, 29(2013), 1626-1634. Op 28 oktober 2014 ontleend aan http://www.comm.ucsb.edu/faculty/flanagin/CV/FlanaginandMetzger2013(CiHB).pdf

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>