Innovatie hoeft niet altijd groots en baanbrekend te zijn

TRIZ principes screenshotHet zijn vaak ogenschijnlijk kleine verbeteringen die uw product net weer een stapje nuttiger maken voor uw klanten. Of uw werkproces nog een tikje soepeler laten verlopen. Het lijkt soms dat een goed idee per toeval ontstaat. Maar is het wel zo willekeurig? Of zit er een systeem achter?

Bedenk welk probleem u voor u ziet. Snellere processen zonder dat de kwaliteit achteruitgaat? De betrouwbaarheid verbeteren zonder dat het teveel extra energie of tijd kost? Wilt de vorm, het gewicht of de eigenschappen van uw product veranderen zonder negatieve effecten voor de complexiteit, productiviteit of flexibiliteit?

Klik op de link en bekijk de 40 principes van TRIZ. Het zijn steeds terugkerende oplossingen van honderdduizenden uitvindingen. Abstracte concepten die u praktisch toepast op uw eigen situatie. Dus de oplossing ‘segmenteren, splitsen’ is bijvoorbeeld meubilair dat de consument als bouwpakket krijgt en de delen zelf thuis in elkaar zet. En ‘multifunctioneel’ is bijvoorbeeld een medewerker die inzetbaar is voor zowel de sales als de communicatie. ‘Proactieve actie’, als u voordat een klantproject start als begint met het schrijven van standaard rapportonderdelen om tijd te winnen.

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>