Het Stappenplan

Om waardevolle objectieve onderzoeksresultaten te vinden die de voordelen van úw diensten onderbouwen. Zo toont u zich expert in de markt, schept u kansen voor innovatie, toetst u effectief de haalbaarheid van nieuwe ideeën en bespaart u kostbare tijd.

Analyseren

Wat wilt u graag bereiken? Wetenschapshuis kiest met u de onderwerpen waarvoor u wetenschappelijke onderbouwing en de nieuwste ontwikkelingen zoekt. Typische thema’s die u bezighouden, maar ook de minder vanzelfsprekende.

Zoeken

Miljoenen wetenschappelijke werken bij duizenden universiteiten. Wetenschapshuis volgt beproefde methoden om snel en zorgvuldig online te zoeken naar bruikbare resultaten. Wetenschapshuis begint daar waar Google ophoudt.

Selecteren

Op wetenschappelijk werk zit vrijwel altijd auteursrecht. In de beperkingen zitten echter vrijheden. Wetenschapshuis weet wat mag en niet mag, wat je mag gebruiken en hoe. En selecteert de waardevolle, kwalitatieve onderzoeken voor u. 

Schrijven

Wetenschapshuis maakt van wetenschappelijke werken heldere, informatieve teksten. Unieke content voor uw contentmarketing. Die u direct in uw nieuwsbrief of bedrijfspresentatie zet. Alle details weten? Ga naar FAQ.

Weten wat Wetenschapshuis voor uw organisatie kan betekenen?

Miljoenen publicaties over zoveel verschillende onderwerpen. U kunt het zo gek niet bedenken.
Ook voor uw organisatie. Feiten en resultaten waar u nog niet van wist.

Download het voorbeeldrapport

Een paar voorbeelden. Dat werkt het best.

chuniv

Universiteiten als waardevolle bron van informatie

Er zijn duizenden universiteiten verspreid over de hele wereld. Universiteiten in Zwitserland, Canada, Japan, Frankrijk, Denemarken, Zweden, Duitsland, Australië, Israël en Noorwegen. De universiteit van Kaapstad, van Peking en van Rio de Janeiro. Harvard university, Stanford, MIT, Cambridge, Oxford, Yale en Princeton. Onze eigen 13 universiteiten en nog vele meer.

Wetenschapshuis zoekt top-down. Start bij de paar honderd universiteiten die voorkomen bij één of meerdere rankings. En zoekt vervolgens verder bij andere universiteiten.

Bekijk 300 topuniversiteiten in vogelvlucht

chvakg

Maar waar gáát het over?

Bij iedere universiteit bestuderen en onderzoeken professoren, promovendi en studenten allerlei vraagstukken in vakgebieden als economie, voeding, marketing, ICT en sociologie. Om u een beeld te geven bekijkt u per vakgebied een aantal mogelijke onderwerpen. Wat is voor u van toepassing?

Marketing en business

Over marketing, communicatie, business, management, economie en organisaties.

Taal, cultuur en onderwijs

Over leertheorieën, e-learning, de overeenkomsten en verschillen tussen talen en culturen.

Technologie

Over technologie, computersoftware, internet en human-computer-interaction.

En veel meer..

Zoals voeding en gezondheid, media, cultuur, rechten, filosofie, politiek, scheikunde, milieu, energie, kunst en geschiedenis. 


 Stuur een mail, mail naar Wetenschapshuis

stel een vraag 

chaute

Auteursrecht. Weten wat u wel en niet mag gebruiken.

Mag ik deze tekst overnemen als ik de bron vermeld? Wat is citeren en wanneer is het parafraseren? Wat houden termen als auteursrecht, copyright, copyleft, Creative Commons licenties, beschermde elementen en objectieve waarheden precies in?

Op het gebruik van wetenschappelijke werken zitten beperkingen. In de beperkingen van wetgeving zitten vrijheden. Wetenschapshuis weet exact welke documenten u wel en welke u niet mag gebruiken. En hoe u resultaten inzet en tegelijkertijd het auteursrecht van de makers in ere houdt.

chgoog

Content is king. Google is de baas.

Over uw zichtbaarheid in Google. En wat SEO is.

Werken aan SEO, dat is nodig om online zichtbaar te zijn. Maar wat is SEO of Search Engine Optimization? Wat u doet om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te verschijnen. Google Optimalisatie, die naam klopt beter.
Bekijk het van de kant van Google. Voor Google zijn (in 2014) ongeveer 48 miljard webpagina’s vindbaar op het internet en dat aantal groeit elke dag (er zijn miljarden meer webpagina’s behorend bij ongeveer 1 miljard websites, zo’n 75% van die websites zijn alleen inactieve domeinnamen, maar toch).
Hoe orden je dat? Google toetst aan de hand van een lijst criteria, een paar honderd Googleparameters. Om zo goed mogelijk zoekwoord aan zoekresultaat te matchen. Goede content blijft de belangrijkste, dus als u waardevolle informatie biedt, zet Google u hoger in de lijst met zoekresultaten. 

Over contentmarketing en contentcuratie

Wat is contentmarketing? De aandacht van klanten trekken door relevante, waardevolle informatie te verspreiden. Klanten zien u als betrouwbare expert in uw branche en kiezen daardoor eerder voor u. 

Wat is contentcuratie? Contentcuratie is het online verzamelen, selecteren en duiden van waardevolle info over een bepaald onderwerp voor een specifieke doelgroep. 

Wetenschapshuis combineert contentcuratie en contentmarketing, met wetenschap als waardevolle bron van informatie. Wetenschapshuis zoekt, verzamelt en selecteert relevante onderzoeksresultaten. Deze gebruikt u als ideale marketingtool. Vooral online is het steeds belangrijker om relevante informatie te bieden aan lezers. 

chfaq

Veelgestelde vragen

Gelezen hoe Wetenschapshuis werkt? Nu op zoek naar meer details?
Kijk of het antwoord op uw vraag erbij staat. Of mail Wetenschapshuis via mail@wetenschapshuis.nl

Hoe weet ik en hoe weet Wetenschapshuis of er relevant onderzoek voor mijn organisatie te vinden is?

Er is altijd iets te vinden. Miljoenen publicaties over allerlei onderwerpen zijn er geschreven. Soms gaan wetenschappelijke onderzoeken heel direct over uw product of branche, soms zijn het meer vraagstukken die gerelateerd zijn aan uw business. Wetenschapshuis begint daar waar Google ophoudt. Er is zoveel informatie op internet dat het vinden de grote uitdaging is.

Wat krijg ik precies als ik kies voor Wetenschapshuis?

Een compleet Wetenschapsrapport (bekijk voorbeeld ) met een heldere beschrijving van de belangrijkste resultaten van drie wetenschappelijke bronnen die waardevol zijn voor uw organisatie. Plus de officiële bronvermelding volgens de APA-richtlijnen voor literatuurverwijzing en de link naar de volledige tekst van de gevonden bronnen.

Wat betekent meer zichtbaar in Google?

Google probeert uit miljarden webpagina’s díe zoekresultaten te geven die waardevol zijn voor bezoekers. Relevante, unieke content doet het beter in de zoekmachine. Zo verschijnt u hoger in de zoekresultaten van Google.

Hoe werkt dat dan met auteursrechten op die onderzoeken?

Wetenschapshuis weet welke delen van oorspronkelijke werken beschermde elementen zijn en welke niet. Objectieve waarheden zijn vrij te gebruiken. Er zijn verschillende vormen van copyright, met verschillende mogelijkheden en beperkingen. Dit verschilt per publicatie en per database. Met de juiste kennis en ervaring filtert Wetenschapshuis de juiste content eruit.

Hoe neem ik contact op?

Heel eenvoudig. Stuur een mail naar mail@wetenschapshuis.nl. Of bel 06 1438 0001.

Hoe lang duurt het vanaf het geven van de opdracht totdat ik wetenschappelijk onderzoek in handen heb?

Afhankelijk van de planning ontvangt u één werkweek na het geven van de opdracht uw wetenschapsrapport.

Waarom Wetenschapshuis?

Wetenschappelijke onderbouwing voor uw producten, expert zijn in uw branche, kansen scheppen voor innovatie, besparen op tijd en kosten en beter zichtbaar zijn in Google wat u meer klanten oplevert.

Wetenschapshuis. Alles in huis. Voor een sterk verhaal.

Mail@wetenschapshuis.nl
Bel 06 1438 0001

KvK-nr. 61796905
btw-nr. NL151467468B01

Tags: wetenschappelijk artikel zoeken, wetenschappelijk onderzoek marketing, onderzoek, wetenschappelijke artikelen, content marketing, wetenschappelijke artikelen zoeken, wetenschappelijke artikelen google, wetenschappelijke artikelen, open access